انواع سرامیک

سرامیک پرستان

برای تولید این محصول از خاک رس سفید که تحت‌فشار ساخته‌شده است استفاده می‌گردد؛ دارای دانه‌های ریز و صاف بوده و بسیار متراکم است؛ به همین دلیل استحکام بالایی نسبت به سایر انواع کاشی و سرامیک دارد. این نوع کاشی در برابر سایش، تغییر شیمیایی، خط و خش و حریق مقاومت بسیار بالایی داشته و در برابر آب تقریبا نفوذناپذیر است. تنوع طرح بالا و قابلیت تولید در ابعاد بزرگ از دیرگ مزیت‌های این نوع کاشی است.

سرامیک شیشه‌ای

این نوع از سرامیک‌ها محکم و بادوام بوده و به‌عنوان جایگزینی برای سنگ‌های گرانیتی و مرمر استفاده می‌گردد. سرامیک شیشه‌ای با پختن مواد معدنی بسیار ریز همانند رس و سیلیس در دمای بسیار بالا تولید می‌گردند که در آن ذرات ریز، ذوب‌شده و یک سطح شیشه‌ای را به وجود می‌آورند. سرامیک در این حالت یک جسم یکپارچه واحد، بسیار سخت، محکم و دارای خلل بسیار کم است که مقاوت بسیار بالایی در برابر لک شدن دارد.

سرامیک کوارتزی

این محصول عمدتا در دیواره کابینت آشپزخانه و میز کانتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تولید این نوع از سرامیک، سنگ‌های خردشده را جمع‌آوری و سپس آن‌ها را به هم می‌چسبانند. اگر سنگ‌‎های خرد شده از جنس مرمر باشند، به محصول نهایی مرمر مهندسی‌شده می‌گویند که در کف فضای داخلی و دیوارها استفاده می‌گردد.

سرامیک کواری

نوع سنتی این سرامیک که بدون لعاب و به رنگ قرمز و خاکستری است، سطحی با مقاومت لغزندگی بالایی دارد و برای مکان‌هایی که به خاصیت مقاومت در برابر سرخوردن نیاز دارد، مناسب است. موزاییک کواری با اکستروژن کردن خاک رس یا شیل تولید می‌شود؛ در نتیجه دوام بالایی داشته و برای کف فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.